sábado, 13 de agosto de 2016

5º PROYECTO

EL VELL MARINER




Et parlaré…
I serà per dir-te que ha arribat el moment.
Em calçaré...
Amb botes altes i un antic barret,
mentre tu em demanaràs per què,
i amb molta cura i un somriure
jo et contestaré...
I t’ho diré...
Et diré que és l’hora d’embarcar-me,
de navegar en favor de la corrent.
I ho faré...
Ho faré igual que ho sap fer
el Vell Mariner,
el ric Capità i el pobre Tripulant,
sabent que pujant al vaixell
segur que podrem triomfar.
I triomfaré...
Saltaré totes les ones,
creuant a soles
aquest mar immens,
sense dubtar,
només com ho faria ell,
l’home al que li diuen el Vell Mariner.
Llavors, em vestiré...
Però no serà de llarg,
serà amb una camisola i un pantaló trencat,
doncs en aquest veler,
no hi viu cap mariner,
que pugui ser Capità,
sense abans haver abraçat al petit infant.
I l’abraçaré...
Li parlaré jugant,
li donaré allò que mai ningú li ha donat,
li mostraré que és un nen molt estimat.
I plorarem...
Plorarem de goig per saber,
que el Vell Mariner ens està esperant,
que ara ja sap que estem a punt d’arribar.
I arribaré...
allà on es narren històries on sóc el protagonista.

Ja he arribat,
Abraçat a l’infant,
amb la roba del tripulant,
amb el barret i les botes del Capità,
surant triomfant,
camí del Port on m’està esperant,
allò que la vida ha escrit al meu llibre,
I les viuré,
lliure d’antigues bitàcores,
on les lluites i les fal·làcies
omplien de penes les pàgines.
I les esborraré,
I les he esborrat,
per no haver mai més de repetir-les,
per saber que van ser històries fictícies,
on vaig aprendre a conèixer
el que de mi no coneixia.
Arribaré...
arribaré a Port,
Ho sé...
Arribaré i et buscaré,
cercaré tota la illa,
amb la certesa de que et trobaré algun dia.
I ho he fet...
I t’he trobat,
he trobat al Vell Mariner,
aquí em tens,
saludant-te amb l’antic barret,
convidant-te a que pugis al nostre vaixell.
El mateix que jo conduiré...
I ho faré,
navegaré a l’hora que la corrent,
creuant el mar,
imbuït en la pell del Vell Mariner,
tant savi i tant vell
com les aigües que amaguen
tot el que vaig ser, sóc i seré...
I navegaré...
Estic navegant...


Joanna Escuder
15 de Juliol de 2016


No hay comentarios:

Publicar un comentario